Tuesday, August 7, 2012

Digital Interaction at Plaza del Callao

Madrid has created a unique outdoor advertising venue that allows the interaction of brands and consumers, in its revamped Plaza del Callao. It is in the heart of Madrid and is visited by more than 113 million people each year. Interactive displays with full HD quality sound allow broadcasting of major events as well as interactive special events.

For example, on the 30th birth day of McDonald’s restaurants, the Plaza connected visitors to the screen via QR codes, so they could blow out the candles and participate in the festivities. Madrid offers a unique and innovative way to bring major brands closer to the consumers, and facilitate interaction in an open public space.

Madrid ha creado un espacio único de publicidad exterior que permite la interacción de las marcas y los consumidores, en su renovada Plaza del Callao. Es en el corazón de Madrid y es visitado por más de 113 millones de personas cada año. Pantallas interactivas con sonido de calidad HD completo permiten difusión de grandes eventos, así como eventos especiales interactivos. Por ejemplo, el trigésimo día de nacimiento de los restaurantes McDonalds, la Plaza conectados los visitantes a la pantalla a través de códigos QR, para que pudieran soplar las velas y participar en las festividades. Madrid ofrece una forma única e innovadora para traer grandes marcas más cerca a los consumidores y facilitar la interacción en un espacio público abierto.


Reference: Gran Via Madrid and still breathe in “air” neon
 
Other Recent Posts:

No comments:

Post a Comment